Alegerea numelui pentru afacerea ta, dar și pentru domeniul site-ului sunt foarte importante. Încearcă să alegi un nume scurt, atrăgător și ușor de scris și citit. Acest lucru este unul destul de complicat, dar trebuie să te gândești că acesta contează foarte mult pentru acțiunile viitoare de branding și comunicare.
Dacă ai găsit deja un nume, trebuie să verifici dacă nu este deja luat de o altă companie pe ROTLD.ro.
După găsirea numelui trebuie să achiziționezi un domeniu web cu ro., care costă aproximativ 8-9 euro/an. Un domeniu ideal ar trebui să nu conțină caractere neobișnuite și să prezinte bine compania. Pentru a te ghida mai bine alege un nume care să îți permită construirea unei identități vizuale și a unui concept de brand. Nu trebuie să cauți un nume de domeniu asemănător afacerii tale.
Alege platforma:
Alegerea platformei de eCommerce a devenit în ultimii ani extrem de populară, deoarece prezintă multe beneficii pentru cei ce vor să își deschidă o afacere online.
Unele dintre avantajele platformei eCommerce este prețul avantajos, nu ai nevoie de un programator full-time și nu ai nevoie de un designer. Această platformă ar trebui să îți permită să configurezi produsele după nevoile business-ului tău, să beneficiezi de un nivel de securitate ridicat, să îți ofere un magazin cu design care să se adapteze la dispozitivele folosite, să poți integra ușor metode de plată online, curierat și facturare. Să fie optimizat din punct de vedere SEO și să îți faciliteze creșterea vânzărilor cu ajutorul marketingului.
Platformele eCommerce sunt de 2 tipuri:
- platforme găzduite, tip SaaS
- platforme open-source.
Tipul de platformă îl alegi în funcție de nevoile afacerii tale. Dacă optezi pentru platformele eCommerce cu găzduire, adică tip SaaS, trebuie să știi că vin la pachet cu funcționalitățile de care ai nevoie la început de drum și plătești pentru ele o sumă fixă lunar. Sunt o alternativă mai accesibilă la început, investiția inițială fiind mai scăzută și poți lansa magazinul mai rapid.
Avantajele platformei SaaS:
- investiție redusă – un aspect important la început de drum
- lansarea rapidă pe piață – te poți lansa mult mai rapid, decât în cazul în care trebuie să găsești soluții construite de la 0
- mentenanță – un avantaj major este hostingul și mentenanța site-ului. Îți oferă update-uri, fix-uri și se ocupă de securitatea platformei.
- evoluție continuă – piața eCommerce este mereu în schimbare. Cu un magazin independent e mai greu să te ții la curent cu toate noutățile și schimbările din domeniu. Platformele de tip SaaS sunt atente la astfel de schimbări și le integrează în platformă pentru a rămâne competitive. Astfel proprietarii de magazine online vor beneficia de îmbunătățirile și update-urile aduse platformei, în timp ce vor economisi timp, energie și bani.
Platformele open-source sunt platforme care necesită găzduire, dar oferă o mai mare flexibilitate și mai mult control asupra magazinului tău online.
Această opțiune este o variantă mai potrivită pentru unele tipuri de business, deoarece oferă o foarte mare flexibilitate și sunt bine optimizate pentru eCommerce. Cu toate acestea dacă nu ești o persoană tehnică, pentru a avea un magazin pe o platformă de tip open-source trebuie să lucrezi cu o agenție de development care să-ți asigure configurarea magazinului, integrarea și dezvoltarea de module și mentenanță. De asemenea , va trebui să găsești soluții de hosting.
Colaborarea cu o agenție de development implică costuri mai ridicate, deci trebuie să iei în calcul și acest lucru.
Deschiderea magazinului online:
Cu ajutorul platformelor eCommerce este simplu și rapid să începi să vinzi online. Dacă ai bifat aspectele de mai sus și ai luat deciziile legate de funcționalitatea și aspectul magazinului tău online intră în legătură cu un consultant pe https://cleverforyou.ro/contact și împreună cu el luați următoarele decizii:
- pachetul de abonament care ți se potrivește, în funcție de funcționalitatea și numărul de produse ce se vor comercializa
- alegi tipul de design dorit
- realizează structura magazinului, conceptul grafic sau personalizarea designului
- se ocupă de scrierea codului și realizarea funcțiilor
- după ce ai aprobat propunerea pentru magazin vei primi datele de acces în panoul de administrare, unde vei încărca produsele ce urmează a fi vândute
- când magazinul online este încărcat cu produse se pune live și poți începe vânzarea.
Pe parcursul colaborării se oferă hosting, mentenanță, suport tehnic și training în utilizarea platformei, astfel încât tu să îți crești business-ul.
Rezultatul în alegerea unei platforme SaaS este: costuri mai mici, mai puține bătăi de cap.